Interface(Arayüz )

Selamlar,

    Nesne yönelimli programlamanın en önemli yapilarindan biri interface yapisidir. Arayüz Java’da bir referans türüdür.Bir sınıf, bir arabirimi uygular, böylece arabirimin soyut yöntemlerini devralır.

Interface’in tanimlamasini kisaca hatirlayalim:
1. Interface içerisinde sadece fonksiyon, prosedür tanimlamasi yapabiliriz.
2. Interface içerisinde degisken tanimlamasi yapilmaz!!!
3. Interface isimleri tavsiye edildigi sekilde, ‘I’ harfi ile baslar.

4.Bir arabirim ilan ederken soyut anahtar kelimeyi kullanmanız gerekmez ..

Örnek olarak;


/* File name : Animal.java */
interface Animal {
public void eat();
public void travel();
}

Bir sınıf, bir arabirimi kullanmak için implements anahtar sözcüğünü kullanır . Uygulama anahtar kelimesinden sonra beyanın uzatılan bölümünü takip eden sınıf beyanında görünür.

/* File name : A.java */
public class A implements Animal {

public void eat() {
System.out.println("A eats");
}

public void travel() {
System.out.println("A travels");
}

public int noOfLegs() {
return 0;
}

public static void main(String args[]) {
A m = new A();
m.eat();
m.travel();
}
}

Bu  sınıf aşağıdaki çıktıyı üretecektir.

ÇIKTI:

A eats
A travels